fbpx
Arrangementer
Premium og losjer
Arrangementer
Publikumsinformasjon2021-12-02T19:42:39+01:00

Publikumsinformasjon

Praktisk informasjon

  • Smittevern ved Oslo Spektrum

  • Tilrettelegging

  • Mat og drikke

  • Finne frem

  • Billettkjøp

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål postes her. Dersom du lurer på noe du ikke finner svar på nedenfor, kan du kontakte oss via e-post.

Ofte stilte spørsmål postes her. Dersom du lurer på noe du ikke finner svar på nedenfor, kan du kontakte oss via e-post.

Er det garderobe i Oslo Spektrum?2021-11-02T19:38:41+01:00

Om det er garderobe eller ikke på det aktuelle arrangementet vil stå på arrangementets informasjonsside, oslospektrum.no.
Det er som regel ikke garderobemulighet i arenaen, og store sekker, kofferter ol. henvises til oppbevaring i skap på Oslo Sentralbanestasjon eller bussterminalen

Betaling i Arenaen2021-11-02T19:34:49+01:00

Ved kjøp inne i arenaen, som for eksempel kjøp av drikke og snacks, oppfordrer vi gjestene til å betale med kort. Grunnen til dette er at Oslo Spektrum ønsker å begrense bruken av kontanter.

Tilbyr Oslo Spektrum mulighet for dugnadsarbeid for russegrupper o.l.?2021-10-21T16:17:44+02:00

Vi benytter ikke dugnadsarbeid, men har deltidsansatte som tar seg av servering og publikumshåndtering. Tjenester som vask, vakthold og rigging leier vi inn.

Må jeg printe ut «Ticketfast-billetten» min?2021-09-03T14:27:12+02:00

Har du kjøpt en billett/er som er blitt tilsendt på mail fra Ticketmaster i form av en PDF-fil oppfordrer vi deg til å printe ut billetten/ene før du kommer til Oslo Spektrum. Har du en mobiltelefon der strekkoden/ene tydlig vises på skjermen vil vaktene i inngangene kunne scanne billetten/ene direkte fra telefonen. Oslo Spektrums Billettkontor vil være behjelpelig med å printe ut billetten/ene mot billettens/billettenes servicegebyr dersom det er behov for dette. Dersom det avholdes et arrangement på en hverdag holder billettkontoret åpent frem til konsertstart. Faller arrangementet på lørdag eller søndag åpner billettkontoret vanligvis 2 timer før arrangementsstart.

Jeg har alt kjøpt billetter, men har problemer og vil gjøre endringer?2021-11-02T19:18:51+01:00

Har du allerede kjøpt billetter, men trenger support – kontakt ansvarlig billettleverandør.
Ansvarlig billettleverandør vil stå på arrangementets informasjonsside. Dersom billetten er kjøpt gjennom en annen billettleverandør, ta kontakt med denne leverandøren.

Ansvarlige billettleverandører i Oslo Spektrum:

Ticketmaster

Eventim
Eventim telefon: +47 21 95 92 00

Hvor ligger Oslo Spektrum?2021-09-03T15:50:11+02:00

Oslo Spektrum ligger mellom Oslo City, Gunerius og Radisson Blu Plaza Hotel, midt i Oslo sentrum. Adressen er Sonja Henies pl. 2, 0185 Oslo. Trykk her for et detaljert kart over området.

Hvordan kommer jeg meg til Oslo Spektrum?2021-09-03T15:50:57+02:00

Oslo Spektrum ligger kun et steinkast fra Oslo Sentralstasjon, Bussterminalen og Jernbanetorget som er knutepunkt for tog, T-bane, trikk og buss. På Jernbanetorget stopper alle byens T-banelinjer, de fleste trikkelinjene og mange av byens bussruter, på Bussterminalen finner du bussforbindelse til og fra regionbusser og langdistansebusser til inn- og utland, og på Oslo Sentralstasjon finner du både lokaltog og også tog til Oslo Lufthavn OSL. For detaljert reiseinformasjon anbefaler vi at du tar en titt på Ruter.

Hvor finner jeg salkart?2021-11-02T19:18:12+01:00

Hvert arrangement har eget salkart som ligger på arrangementets informasjonsside. Arrangementene i Oslo Spektrum kan ha ulike salkart.

Hvor kan jeg kjøpe billetter?2021-11-02T18:48:12+01:00

Vær oppmerksom på at det er forskjellige billettdistributører. Hvem som er billettdistributør på det aktuelle arrangementet informeres om på arrangementssidene. For billetter til rullestolbruker med ledsager, se arrangementssiden til det aktuelle arrangement. For billetter til grupper fra 15 personer eller flere, send mail til gruppe@oslospektrum.no.

Vær også oppmerksom på at det finnes en rekke billettsalgssider som driver med annenhåndssalg. Disse billettene er som regel mye dyrere, og ikke alltid ekte. Følg salgslinker på oslospektrum.no for å vite med sikkerhet at du kjøper billetter av rett distributør.

Hvordan får jeg kjøpt billett som rullestolbruker?2021-09-03T15:55:46+02:00

For billetter til rullestolbruker, og ledsager, se informasjonssiden for det gjeldende arrangementet for kontaktinfo til ansvarlig billettleverandør, under overskriften Rullestol og ledsager. Det er satt av egne områder til rullestolbrukere med lett adkomst til arenaen. En rullestolbruker kan ta med én ledsager, men husk at ledsager også trenger billett og at prisen på denne bestemmes av arrangør. Benytt inn- og utgang nr. 6 for enkel adkomst. Personer med spesielle behov bes ta kontakt i forkant av arrangementet.

Jeg ønsker å kjøpe billetter til en større gruppe2021-11-02T18:27:06+01:00

En gruppebestilling er en bestilling på minimum 15 billetter. Bestillingen kan sendes til gruppe@oslospektrum.no. Vær oppmerksom på at bestillinger pr. e-post kan bli håndtert dagen etter, og at dersom bestillingen sendes i forbindelse med en salgsstart med stor pågang, kan arrangementet være utsolgt. Husk å oppgi nødvendig kontaktinformasjon! Faktura mottas på e-post og billettene sendes til din e-post når betaling er mottatt.

Når er Billettkontoret åpent?2021-11-02T18:21:24+01:00

Ticketmasters billettkontoret avd. Oslo Spektrum er midlertidig stengt.

På arrangementsdagene åpner billettkontoret vanligvis 2 timer før arrangementsstart.
Dørene inn til arenaen åpner ca. 1 time før arrangementsstart.

Hvor er min publikumsinngang?2021-11-02T19:15:19+01:00

Inngangen står skrevet på billetten. For å lokalisere inngangen din, ta en titt på kartet nedenfor. For rullestolbrukere benyttes inngang 6 for enkel adgang. Har du Premium-billetter eller du har Losje-billetter, vennligst benytt  inngang 9, uavhengig av hva som står på billetten.

 

Vi har fått ulike innganger. Kan vi likevel stå i samme kø?2021-09-03T16:10:37+02:00

Så lenge du har samme type billett (ståplass / sitteplass) som den du ønsker å stå i kø sammen med er dette ok. Dersom en har ståplass og en har sitteplass kan dere ikke benytte samme inngang.

Hvor kan jeg finne hittegods og beslaglagte gjenstander?2021-09-03T16:11:18+02:00

Hittegods og beslaglagte gjenstander blir oppbevart i resepsjonen. Ring telefonnummer +47 22 05 29 00 ved forespørsler.

Hvor er nærmeste overnattingssteder?2021-09-03T16:16:25+02:00

Det finnes utallige overnattingsmuligheter i gåavstand til Oslo Spektrum.

Vår nærmeste nabo er Radisson Blu Plaza Hotel, som ligger rett over veien. I umiddelbar nærhet ligger også blant annet Thon Hotel Terminus, Thon Hotel Opera, Thon Hotel Spectrum, Scandic Oslo City, Scandic Byporten, Clarion Hotel Oslo, Clarion Collection Hotel Folketeateret, Amerikalinjen og Clarion Hotel – The Hub.

Når åpner dere i forbindelse med arrangementer?2021-11-02T17:44:58+01:00

Dørene i Oslo Spektrum åpner normalt sett ca. en time før arrangementet/forestillingen begynner.

Oslo Spektrums Billettkontor åpner to timer før arrangementet begynner.

Er det mulig å ankomme arenaen i rullestol?2021-11-02T17:41:59+01:00

Ja. Benytt inn- og utgang nr. 6. Personer med spesielle behov bes ta kontakt i forkant av arrangementet. Sjekk informasjonssiden for det aktuelle arrangementet, der vil det stå kontaktinformasjon til ansvarlig billett-distributør. Ansvarlig billettleverandør varierer med hvem som er leverandør av billetter til arrangementet.

Er det trygt å kjøpe billetter utenom offisielle utsalgssteder?2021-09-03T16:21:27+02:00

Nei, det er ikke trygt! Oslo Spektrum ønsker å gjøre sine gjester oppmerksom på at vi har hatt mange episoder med falske/ugyldige billetter. Kjøp alltid billetter via offisielle utsalgssteder. Selv billetter som ser ekte ut kan være manipulert. Dette vil først vise seg ved avlesing av strekkoden i inngangen. Falske/ugyldige billetter vil alltid bli avvist, uavhengig av kjøperens «gode tro». Vi samarbeider IKKE med firmaer som Viagogo og andre svartebørsselskaper.

Er det aldersgrense på arrangementer i Oslo Spektrum?2021-09-03T16:21:54+02:00

På våre arrangementer har vi normalt ingen aldersgrense. I de tilfeller hvor arrangør bestemmer noe annet, vil aldersgrensen bli oppgitt i artikkelen som informerer om det aktuelle arrangementet og på billetten.

Er det mulig å parkere i nærheten av Oslo Spektrum?2021-09-03T16:22:10+02:00

Nærmeste parkeringshus er Gunerius P-hus, Oslo City P-hus, Trafikktorget P-hus, Byporten P-hus og One Park P-hus.

Er det parkering for bysykkel i nærheten av arenaen?2021-09-03T16:22:26+02:00

Ja, det er et bysykkelstativ ved siden av Oslo Plaza, og to store stativer ved Vaterlandsparken mot Grønland.

Hva kan man ta med seg inn på en konsert?2021-11-02T19:36:28+01:00

Man skal ikke ta med seg gjenstander som kan være til fare/skade for andre gjester/artister. Det vil si at skarpe og spisse gjenstander som nagler, kniver, paraplyer osv. vil bli beslaglagt i inngangene. Medbrakt alkohol, mat, drikke, flasker og bokser er heller ikke tillatt.

Dersom det er satt opp fotoforbud fra arrangørs side vil også fotoapparater kunne bli inndratt, dette gjelder særlig store kameraer med gode objektiver. Verdifulle gjenstander som det ikke er tillatt å ta med inn i arenaen kan kunden levere fra seg til Oslo Spektrums personale i inngangen. Gjenstanden blir da tatt vare på, og kunden kan hente den etter konserten mot fremvisning av hentelapp. NB! Denne tjenesten er på kundens eget ansvar og risiko. Oslo Spektrum tar ikke ansvar for tap/skade på disse. Vi anbefaler at kunden selv sørger for sikker oppbevaring utenfor arenaen.

Gjenstander som flasker, bokser, paraplyer, og alkohol vil ikke bli oppbevart.

Det er som regel ikke garderobemulighet i arenaen, og store sekker, kofferter og lignende henvises til oppbevaring i skap på Oslo Sentralstasjon, eller bussterminalen.

Kan jeg refundere billetter ved sykdom?2021-09-03T16:24:54+02:00

Kjøpte billetter refunderes ikke. Hvis et arrangement har flere forestillinger er det imidlertid mulig å bytte forestilling innenfor samme priskategori dersom det er ledige plasser.

Har dere ørepropper?2021-11-02T19:31:15+01:00

Ja, vi deler ut GRATIS ørepropper til de som måtte ønske det. Ta kontakt med en av våre verter eller Røde Kors. Ørepropper finnes også i serveringsdiskene.

Er det minibank inne i Oslo Spektrum?2021-09-03T16:26:06+02:00

Nei, det er ikke minibank inne i Oslo Spektrum, men det finnes flere minibanker i umiddelbar nærheten. En av de nærmeste minibankene ligger på utsiden av Oslo Spektrum vis a vis Radisson Blu Plaza Hotel.

Betaling av drikke og snacks i Arenaen2021-09-04T16:26:40+02:00

Ved kjøp av drikke og snacks oppforderer vi gjester til å betale med kort. Grunnen til dette er at Oslo Spektrum ønsker å minimalisere bruken av kontanter.

Russegrupper / dugnadsarbeid?2021-09-03T16:27:23+02:00

Vi benytter ikke dugnadsarbeid, men har i stedet deltidsansatte som tar seg av servering og publikumshåndtering. Tjenester som vask, vakthold og rigging leier vi inn.

Go to Top