Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål postes her. Dersom du lurer på noe du ikke finner svar på nedenfor, kan du kontakte oss via e-post.

Ofte stilte spørsmål postes her. Dersom du lurer på noe du ikke finner svar på nedenfor, kan du kontakte oss via e-post.

Ditt besøk

Hva kan man ikke ta med seg inn på en konsert?2023-09-06T16:34:27+02:00

Av hensyn til sikkerhet for gjester, artister og ansatte er følgende gjenstander forbudt å medbringe inn i arenaen:

  • Fotokamera med avtagbar linse
  • Videoopptaksutstyr
  • Lydopptaksutstyr
  • Selfie-stenger
  • Nettbrett (tablets/iPads o.l.)
  • Laserpenner, lommelykter eller andre lyskilder som kan forstyrre andre gjester eller artister
  • Spisse, skarpe eller tunge gjenstander som kan være til fare for andre
  • Flasker, bokser og andre beholdere – inkludert drikkeflasker (selv om disse er tomme)
  • Gassbeholdere, fyrverkeri o.l.
  • Stor bagasje
  • Medbragt mat/drikke/snacks
  • Stoler, krakker, etc.
  • Masker eller annet som dekker ansiktet
  • Paraplyer
  • Plakater/bannere med støtende eller kommersielt budskap
  • Dyr (unntatt førerhund)

I tillegg til gjenstandene over vil arrangøren enkelte ganger beslutte andre regler for hva man kan medbringe på arrangementet. Informasjon om dette vil i så fall bli opplyst om i en info-mail til billettkjøpere ca. en uke i forkant av arrangementet.

Det er begrensede oppbevaringsmuligheter for forbudte gjenstander i arenaen. Verdifulle gjenstander som det ikke er tillatt å ta med inn i arenaen kan kunden levere fra seg til Oslo Spektrums personale i inngangen. Gjenstanden blir da tatt vare på, og kunden kan hente den etter konserten mot fremvisning av hentelapp. NB! Denne tjenesten er på kundens eget ansvar og risiko. Oslo Spektrum tar ikke ansvar for tap/skade på disse. Vi anbefaler at kunden selv sørger for sikker oppbevaring utenfor arenaen – f.eks. i oppbevaringsbokser på Oslo Sentralstasjon eller Oslo bussterminal.

Gjenstander som flasker, bokser, paraplyer, alkohol o.l. vil ikke bli oppbevart.

Se også våre Arenaregler for publikum, og Tips for en god konsertopplevelse.

Når åpner dere i forbindelse med arrangementer?2023-09-06T15:10:33+02:00

Dørene i Oslo Spektrum åpner normalt sett ca. én time før arrangementet/forestillingen begynner. Informasjon om døråpning oppgis på arrangementets informasjonsside og på billettene.

Oslo Spektrums Billettkontor åpner én time før døråpning på arrangementsdagen..

Hvor er min publikumsinngang?2023-09-06T15:10:59+02:00

Inngangen står skrevet på billetten. For å lokalisere inngangen din, ta en titt på kartet nedenfor. For rullestolbrukere benyttes inngang 1 for enkel adgang. Har du kjøpt Premium-billetter, Pluss eller billetter til en losje, vennligst benytt inngang 9, uavhengig av hva som står på billetten.

Vi har fått ulike innganger. Kan vi likevel stå i samme kø?2023-09-06T15:11:09+02:00

Så lenge du har samme type billett (ståplass / sitteplass) som den du ønsker å stå i kø sammen med er dette ok. Dersom en har ståplass og en har sitteplass kan dere ikke benytte samme inngang.

Når stenger inngangene?2023-09-06T15:11:29+02:00

Vi stenger innganger etter hvert som køer er avviklet og publikum er inne, men vi beholder alltid en inngang åpen gjennom arrangementet. Dersom inngangen du har på billetten er stengt vil det være skiltet til åpen inngang.

Er det aldersgrense på arrangementer i Oslo Spektrum?2023-09-06T15:11:47+02:00

Barn under 13 år må ha følge av voksen på våre arrangementer. Eventuelle andre aldersgrenser bestemt av arrangør er opplyst om på arrangementsiden til det aktuelle arrangementet og på billetten.

Er det garderobe i Oslo Spektrum?2023-09-06T15:11:54+02:00

Det er begrenset med garderobemuligheter i Oslo Spektrum, og betjent garderobe er kun tilgjengelig på utvalgte arrangementer. Informasjon om dette vil bli opplyst om i en informasjonse-post til billettkjøpere ca. en uke i forkant av arrangementet.

Har dere ørepropper?2023-09-06T15:12:03+02:00

Ja, vi deler ut gratis ørepropper til de som måtte ønske det. Ta kontakt med en av våre verter eller Røde Kors. Ørepropper finnes også i serveringsdiskene.

Hvordan kan jeg betale inne i Arenaen?2023-09-06T16:20:30+02:00

Ved kjøp inne i arenaen, som for eksempel kjøp av drikke og snacks, oppfordrer vi gjestene til å betale med kort. Grunnen til dette er at Oslo Spektrum ønsker å begrense bruken av kontanter.

Er det minibank inne i Oslo Spektrum?2023-09-06T15:16:14+02:00

Nei, det er ikke minibank inne i Oslo Spektrum, men det finnes flere minibanker i umiddelbar nærhet. En av de nærmeste minibankene ligger på utsiden av Oslo Spektrum vis a vis Radisson Blu Plaza Hotel.

Ankomst til Arenaen

Hvordan kommer jeg meg til Oslo Spektrum?2023-09-06T16:33:34+02:00

Oslo Spektrum ligger mellom Oslo City, Gunerius og Radisson Blu Plaza Hotel, midt i Oslo sentrum. Adressen er Sonja Henies pl. 2, 0185 Oslo. Trykk her for et detaljert kart over området.

Oslo Spektrum ligger kun et steinkast fra Oslo Sentralstasjon, Bussterminalen og Jernbanetorget som er knutepunkt for tog, T-bane, trikk og buss. På Jernbanetorget stopper alle byens T-banelinjer, de fleste trikkelinjene og mange av byens bussruter, på Bussterminalen finner du bussforbindelse til og fra regionbusser og langdistansebusser til inn- og utland, og på Oslo Sentralstasjon finner du både lokaltog og også tog til Oslo Lufthavn OSL. For detaljert reiseinformasjon anbefaler vi at du tar en titt på Ruter.

Er det mulig å parkere i nærheten av Oslo Spektrum?2023-09-06T15:30:23+02:00

Nærmeste parkeringshus er Gunerius P-hus, Oslo City P-hus, Trafikktorget P-hus, Byporten P-hus og One Park P-hus.

Er det parkering for bysykkel i nærheten av arenaen?2023-09-06T15:30:36+02:00

Ja, det er et bysykkelstativ ved siden av Oslo Plaza, og to store stativer ved Vaterlandsparken mot Grønland.

Er det mulig å ankomme arenaen i rullestol?2023-09-06T15:33:18+02:00

Ja – benytt inn- og utgang nr. 1. Personer med spesielle behov bes ta kontakt i forkant av arrangementet. For å lokalisere inngangen, ta en titt på kartet nedenfor.

Hvor er nærmeste overnattingssteder?2023-09-06T16:32:15+02:00

Det finnes mange overnattingsmuligheter i gåavstand til Oslo Spektrum.

Vår nærmeste nabo er Radisson Blu Plaza Hotel, som ligger rett over veien. I umiddelbar nærhet ligger også blant annet Thon Hotel Terminus, Thon Hotel Opera, Thon Hotel Spectrum, Scandic Oslo City, Scandic Byporten, Clarion Hotel Oslo, Clarion Collection Hotel Folketeateret, Amerikalinjen og Clarion Hotel – The Hub.

Billetter

Hvor kan jeg kjøpe billetter?2023-09-06T16:16:34+02:00

Vær oppmerksom på at det er forskjellige billettdistributører. Hvem som er billettdistributør på det aktuelle arrangementet informeres om på arrangementssidene.

Ansvarlige billettleverandører i Oslo Spektrum:

Ticketmaster
Ta kontakt via kontaktskjema her.

Eventim
Kundeservicetelefon: +47 21 95 92 00
E-post: kundeservice@eventim.no

Vær også oppmerksom på at det finnes en rekke billettsalgssider som driver med annenhåndssalg. Disse billettene er som regel mye dyrere, og ikke alltid ekte. Følg salgslenker på oslospektrum.no for å vite med sikkerhet at du kjøper billetter av rett distributør.

Må jeg printe ut e-billetten min?2023-09-06T16:17:40+02:00

Det er ikke nødvendig å printe ut e-billetter. Vi anbefaler å laste ned Ticketmaster App eller Eventim App og vise dine billetter her, avhengig av hvem som er billettleverandør på det aktuelle arrangementet. Ansvarlig billettleverandør vil stå på arrangementets informasjonsside. Dersom du kun ha billetten som en PDF-fil kan du også vise denne på din telefon. Pass på at strekkoden/ene og informasjon om plassering tydelig vises på skjermen.

Hvordan får jeg kjøpt billett som rullestolbruker?2023-09-06T16:18:50+02:00

For arrangementer som selges gjennom Ticketmaster kan billetter til rullestolbrukere og ledsagere kjøpes på nett. Lenke for kjøp finnes på arrangementssiden under «andre billettyper» og overskriften «Rullestol og ledsager» til det aktuelle arrangementet. For arrangementer som selges gjennom Eventim må billetter til rullestolbrukere og ledsagere kjøpes gjennom Eventim sin kundeservicetelefon på tlf.: +47 21 95 92 00.

Det er satt av egne områder til rullestolbrukere med lett adkomst til arenaen. En rullestolbruker kan ta med én ledsager, men husk at ledsager også trenger billett og at prisen på denne bestemmes av arrangør. Benytt inn- og utgang nr. 1 for enkel adkomst. Les mer her.

Hvordan får jeg kjøpt billetter til en større gruppe?2023-09-06T15:37:49+02:00

En gruppebestilling er en bestilling på minimum 15 billetter. Bestillingen kan sendes til gruppe@oslospektrum.no. Vær oppmerksom på at bestillinger pr. e-post kan bli håndtert dagen etter, og at dersom bestillingen sendes i forbindelse med en salgsstart med stor pågang, kan arrangementet være utsolgt. Husk å oppgi nødvendig kontaktinformasjon. Bestillingen kan betales via Vipps eller faktura. Billetter sendes via e-post når betaling er mottatt.

Jeg har alt kjøpt billetter, men har problemer og vil gjøre endringer?2023-09-06T15:38:48+02:00

Har du allerede kjøpt billetter, men trenger support – kontakt ansvarlig billettleverandør.

Ansvarlig billettleverandør vil stå på arrangementets informasjonsside. Dersom billetten er kjøpt gjennom en annen billettleverandør, ta kontakt med denne leverandøren.

Kan jeg angre på mitt billettkjøp?2023-09-06T16:15:18+02:00

Det er ikke angrerett på kjøp av billetter til kultur- eller idrettsarrangementer, selv om billettene er kjøpt på internett. Du kan lese mer om dette her.

Ved avlysning eller flytting vil du bli kontaktet av Oslo Spektrum angående refusjon av dine billetter. I slike tilfeller refunderes hele beløpet med unntak av billettleverandørs serviceavgift som er spesifisert på billetten. Utover disse tilfellene er billettene ikke refunderbare.

Hvis et arrangement har flere forestillinger er det imidlertid mulig å bytte forestilling innenfor samme priskategori dersom det er ledige plasser. Ta i så fall kontakt med ansvarlig billettleverandør. Ansvarlig billettleverandør vil stå på arrangementets informasjonsside. Dersom billetten er kjøpt gjennom en annen billettleverandør, ta kontakt med denne leverandøren.

Er det trygt å kjøpe billetter utenom offisielle utsalgssteder?2023-09-06T16:05:41+02:00

Nei, det er ikke trygt. Oslo Spektrum anbefaler ikke å kjøpe billetter utenom offisielle utsalgssteder, og ønsker å gjøre sine gjester oppmerksom på at vi har hatt mange episoder med falske/ugyldige billetter. Kjøp alltid billetter via offisielle utsalgssteder. Selv billetter som ser ekte ut kan være manipulert. Dette vil først vise seg ved avlesing av strekkoden i inngangen. Falske/ugyldige billetter vil alltid bli avvist, uavhengig av kjøperens «gode tro». Vi samarbeider ikke med firmaer som Viagogo og andre svartebørsselskaper.

Når er Billettkontoret i Oslo Spektrum åpent?2023-09-06T16:09:25+02:00

Billettkontoret i Oslo Spektrum er kun åpent dager det avholdes arrangement. Billettkontoret åpner én time før døråpning på arrangementsdagen, og holder åpent frem til hovedartisten/-bandet går på scenen, eller når forestillingen begynner.

Hvor finner jeg salkart?2023-09-06T16:10:02+02:00

Hvert arrangement har eget salkart som ligger på arrangementets informasjonsside. Arrangementene i Oslo Spektrum kan ha ulike salkart.

Hittegods

Hvor kan jeg finne hittegods og beslaglagte gjenstander?2023-09-06T14:12:30+02:00

Hittegods og beslaglagte gjenstander blir oppbevart i resepsjonen. Send e-post til resepsjon@oslospektrum.no ved forespørsler.

Dugnadsarbeid

Tilbyr Oslo Spektrum mulighet for dugnadsarbeid for russegrupper o.l.?2024-02-13T11:31:44+01:00

Vi benytter i utgangspunktet ikke dugnadsarbeid, men har i stedet deltidsansatte som tar seg av servering og publikumshåndtering. Tjenester som vask, vakthold og rigging er innleid.

Gå til toppen